Tuesday 22 December 2015

HARI FORMAT MINDA

Hiks...lately mesti ramai yang perasan tentang kes kes bunuh diri dan juga kes kes bunuh orang sekeliling yg semakin berleluasa. Kadang-kadang sampai tak terjangkau dek akal fikiran bila ada kejadian tragis anak bunuh mak bapak, mak bapak bunuh anak sendiri. Selalu kita akan komen dan buat assumption sendiri, kenapa lah diaorang ni sanggup buat macam tu ye tak? Sebenarnya ni lah tanda-tanda sakit mental. Kalau nak tau, lately memang ramai di kalangan kita mengalami mental illness. And the worst part is kita tak tau yang diaorang ni adalah PESAKIT MENTAL.

Sedeyyy kan??? Pernah kita fikir kenapa gejala mental health ni makin banyak sekarang? Atau ada sapa-sapa yang mempunyai ahli keluarga yg ada masalah mental ni, apa yg korang buat? Or korang pun tak tau yg adik, kakak, abang korang sakit mental? Satu benda yg kita kene tahu ialah PENYAKIT MENTAL ni ada banyak kategori, bukan semestinya kene kurung kat Hospital Bahagia. Boleh baca kat link yang TT share tu. Erkk tah2 korang dan TT pun sakit mental tak??? Hahahaha.

Kalau kita kupas apa yg berlaku hari ni, punca dan penyebab tu banyak berkait dengan tahap tekanan dalam diri seseorang. STRESSED adalah salah satu punca yg paling ampuh (wowww teruja TT nak guna perkataan ni tau) dan boleh menyebabkan sakit jiwa. Kos yang meningkat dan makin meningkat sejak dua menjak, kalau takde pendapatan yg cukup, nak bagi makan anak bini, nak sekolahkan, nak pi kerja, nak bayar hutang etc...memang boley sakit jiwa u ols. Kat opis kene marah bos, kawan perli, bla..bla,,pun boley sakit jiwa. Sometimes lagi sakit jiwa bila dpt bos yg ada mental health!!! Setuju tak?? Seriously, kalau korang tak bijak menangani masalah masalah tu semua...kompem korang akan akan menjadi salah seorang dalam statistik PESAKIT MENTAL di Malaysia.

To me, senang je. TT ambik pendekatan mudah..TT maleh nak pikir banyak dan buatnapa yang mampu. Sebab TT ni bukan cemerlang sgt, TT tak kuasa nk kejar pangkat ke apa sbb ada ramai lagi orang yg mcm tu...biar je lah diaorg yang menang. TT memang taknak berlumba. At one point, TT dah malas dan demotivate, TT akan buat kerja yang hakiki in shaa allah. Nak fikir lebih tu di luar kemampuan otak TT kot. And somewhere in the middle...TT cari something utk happykan diri. Normally shopping doesn't work for me...sebab itu keseronokan sementara. TT opt for CUTI or jalan jalan tanpa arah tujuan. Hahahaha....weirdnkan??? Lantaklah. AND Believe me korang, kalau korang berjaya CUTI SEBULAN tanpa fikir kerja...korang akan REFRESHED DAN MUKA KORANG NATURALLY GLOWING. Tension kat tempat keje tu lah yg buatkan muka kita tua sebelum waktunya? TT mmg perasan sgt2, bila rasastressed memang time tu lah jerawat etc membiak. Kulit pun takde seri dah. Hahahaha....choiiiii ssgt. Tapi takdelah smpai nk bunuh org.

Oklah nah TT blanje gambar admin Aliazhatul Hijab... jeng..jeng..mempersembahkan TTB dan TTK.
Ahakssss.....


both TT in action
drama king...sikit sikit kepala pecah katanya

kanak kanak tadika kesayangan

sesekali melayan anak tekak. Semua masak sendiri hokayyy












3 comments:

  1. Wah TT panjang bicara :) keep it up

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah...lagi stress lagi panjang bicaranya..😁😁

      Delete
    2. kahkahkah...lagi stress lagi panjang bicaranya..😁😁

      Delete